Metin2 (kor. 메틴2) –gra komputerowa z gatunku MMORPG, w której gracze rywalizują w trzech odrębnych królestwach. Rozwijana od stycznia 2002 roku, opublikowana i wydana w marcu 2005 roku przez koreańską firmę Ymir Enternaiment. Poza Koreą i Chinami wydawana jest przez Gameforge w Europie, Z8Games w Us i A, OnGame w Brazylii i TEC Interactive w Singapurze. Polska wersja gry została wydana 17 lipca 2007 roku. Grafika w grze jest trójwymiarowa. Obsługa (GM , Admini , Moderatorzy itd.) składa się z wolontariuszy.
26.02 firma Webzen wykupiła całe udziały Ymiru stając się jej właścicielem oraz gier m.in. Metin2.
Pierwsza część gry Metin tworzona była od 1999 roku, a wydana została w 2002 roku w Korei. Grafika w tej grze jest izometryczna.
Działają również nieoficjalne, prywatne serwery (głównie w Chinach, Włoszech, Niemczech i Polsce) uruchomione w domu na komputerach stacjonarnych, często w sieci VPN przy pomocy aplikacji Hamachi; lub wykupionych serwerach dedykowanych. Często wprowadzanych jest wiele autorskich zmian jak np. zwiększony maksymalny poziom doświadczenia postaci (pomiędzy 99 a 255), nowe questy
czy skrypty. Dzięki temu gra na nich może być łatwiejsza i
dynamiczniejsza (np. doświadczenie przybywa szybciej, łatwiej zdobyć
przedmioty).
Fabuła gry umiejscowiona jest we wschodnim świecie fantasy. Uderzenie Kamieni Metin spowodowało chaos w krainie, wojny pomiędzy królestwami oraz ataki zwierząt i potworów. Fabularnym celem gry jest walka z mrocznym wpływem Kamieni Metin.
Gra rozpoczyna się stworzeniem postaci. Należy wybrać jedno z trzech królestw w którym gracz będzie walczył, nick, płeć oraz jedną z czterech klas postaci.
Rozgrywka opiera się na rozwijaniu postaci. Awansowanie na kolejne lvle (maksymalny 99, lub większy na prywatnych serwerach) odbywa się za pomocą zdobywania % lvl'a. Postać dostaje je poprzez wykonywanie misji i głównie walkę z potworami poprzez farmienie. Atakowanie ich odbywa się w trybie AoE – postać zadaje obrażenia kilku grupom wrogów jednocześnie, co przypomina grę typu hack and slash.
Na każdym poziomie do rozdysponowania są umiejętności oraz co 25%, 50% lub 75% jeden punkt statusu:
- witalność – więcej punktów życia i obrony
- inteligencja – więcej punktów many oraz potężniejsze ataki magiczne – zarówno niektórych broni, jak i niektórych umiejętności Szamana i Sury
- siła– potężniejsze ataki fizyczne z broni oraz umiejętności Wojownika i Ninji
- zręczność – większa szansa na uniknięcie lub zadanie obrażeń.Ważne też jest zbieranie przedmiotów potrzebnych do walki oraz wirtualnej waluty w grze – yang (wypadają z potworów, lub otrzymujemy je z zadań). Możliwe jest przystąpienie do gildii lub stworzenie własnej. Dodatkowo można brać udział w organizowanych zabawach w formach eventów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz